När man jobbar på ett kontor, så är det viktigt att det finns skrivare som fungerar. Det är inte alls kul att komma ut till multiskrivaren och inse att den inte gör som man vill. Jag föredrar att ha en egen kontorsskrivare på mitt rum. I alla fall när det inte är så mycket som ska skrivas ut. När det är många papper som ska skrivas ut, så är det en fördel att ha en större maskin så klart. Gärna då en som även går att göra andra saker på. Men för det lilla, så räcker det gott och väl med en mindre kontorsskrivare. Sedan finns dessa så klart i större modeller med. Ofta så har man dem i ett kopieringsrum, som många kallar det utrymme där man ställer dem.
Skrivare, kopiatorer och multimaskiner av olika slag är ofta ett måste på många arbetsplatser. Det finns att köpa så väl som att man kan välja att hyra dem. Oavsett vilket så är det inte fel att även skriva ett serviceavtal. Det så att om det händer något med den att någon kan felsöka och reparera den. Det är klart att de anställa bör lära sig att lägga in mer papper eller byta färgpatroner samt enklare felsökningar. Men för att det ska flyta på utan bekymmer är det bra att ha en person att vända sig till direkt. Så att skrivaren eller kopiatorn inte står still allt för länge.