Om du har ett företag som ofta får en massa samtal, så kan det ta en massa värdefull tid från dig eller från de personer som jobbar hos dig eller med dig. Eller så är det så att ni inte hinner svara och kan förlora kunder på det. Det som du kan göra, det är att satsa på det som kallas för telefonpassning. Du anlitar då ett call center, som kan sköta din telefon på flera sätt. Det blir som att ha en växeltelefonist på distans. De kan ta emot samtalen som kommer och kopplar dessa vidare till dig, vid behov eller alltid, beroende på hur du vill ha det. Då slipper du förlora kunder samt att de som ringer, de får alltid svar, utan väntetider eller musikslingor.
En annan sak du kan välja att ha, det är det som kallas för svarsservice. Om du har det, så risker inte telefonsamtalen du inte hinner svara på försvinna ut i ingenstans. Ofta är det ju så att som företagare har man inte råd att missa vissa samtal. Dock kan tiden springa iväg och göra att du själv inte kan svara när du behöver. Om du då har ett call center som tar emot alla dina samtal så missar du ingenting. Det är extremt smidigt att ta in en extern partner som sköter allt som har med växeln att göra. Kunder vill ju helst ha snabba svar och inte heller hamna i en telefonkö.